Solpolitik

SOLPOLITIK

Solpolitik

Nedenstående  solpolitik træder i kraft når UV-indexet er på 3 eller derover. Det er typisk mellem kl. 12.00 - og 15.00 fra april til september, når der ikke er skyer på himlen.

Når det gælder solbeskyttelse, benytter vi:

1. Skygge

· Etablering af områder med tilstrækkelig skygge, ved at plante træer, buske, overdækning via solsejl.

· Alle vuggestuebørn er inde i tidsrummet fra kl. 12.00 – 14.30. Er børnehavebørn på legepladsen i tidsrummet fra 12.00 – 15.00 har de muligheden for at søge indendørs.

1. Solhat
    • Når børnene er ude, anbefaler vi, at de har hat på. En hat med god stor skygge, som beskytter deres ansigt, hals, ører og nakke.
  2. Tøj
    • Vi anbefaler at børn har langærmede trøjer og bukser i garderoben
  1. Solcreme
    • Børnene  smøres med solcreme hjemmefra.
    • Vi smører børnene i børnehavegrupperne med solcreme efter vi har spist madpakker og i vuggestuen efter de har sovet til middag.
  1. Forældrenes ansvar:
    • At barnet med medbringer en solhat med en god, bred skygge
    • At barnet har en langærmet trøje og lange bukser i garderoben
    • At forældrene smører børn med solcreme om morgenen