Kostpolitik

Vuggestuen.

Vi tilbyder børnene i vuggestuen en varieret madplan. Ugens madplan kan ses på Aula. Vi serverer mælk og vand til måltiderne. Børn under 1 år får vand.

Indtil kl.7.30 er der mulighed for at få serveret morgenmad i Grønnegården. Vi tilbyder kogt havregrød og drikkelse.

Eftermiddagsmaden består af ex brød og frugt.

Der serveres naturligvis kost tilpasset børnenes alder. Derfor er der hver dag grønsager til mos, grød og modermælkserstatning.

Fødselsdage i vuggestuen.

Vi festligholder dagen ved at sætte flag på bordet og synger fødselsdagssang.

Hvis I vil medbringe noget spiseligt til jeres fødselsdag må der ikke medbringes kage, is m.m. da vi ikke serverer sukker til vuggestuebørnene.

Et alternativ til det søde kan være frugt, boller, ostehaps en figenstang el.lign.

Børnehaven

Indtil kl.7.30 er der mulighed for at få serveret morgenmad i Grønnegården. Vi tilbyder kogt havregryn, rå havregryn, samt mælk og vand.

Vi tilbyder børnene en varieret madplan. Ugens madplan kan ses på Aula. Vi serverer vand og mælk til måltiderne.

Der bliver serveret frugt og brød kl.14 på stuerne, samt en tår at drikke.

Fødselsdag i børnehaven.

En fødselsdag i Grønnegårdens børnehave skal være en god og sjov dag, hvor barnet er i centrum.

Vi hejser flaget sammen med barnet, og dækker fint bord og synger fødselsdagssang.

Hvis jeres barn gerne vil medbringe noget at dele ud, opfordrer vi til at I finder alternativer til is, slik og kage.

Forslag til fødselsdagsguf:

Boller

Pizzasnegle

Pølsehorn

Frugt

ostehaps

Frugtstænger el.lign

Ved arrangementer i huset- herunder Grønnegårdens fødselsdag,-tager det som bliver serveret udgangspunkt i vuggestuens kostplan