Børnene

I Grønnegården er børnene fordelt på 7 stuer.

I vuggestueafdelingen med 2 stuer er det

• Brumbasserne
  • Sommerfuglene

som hver har 15 børn i alderen 0 til  ca. 2 år.

I mellemgruppen med 2 stuer er det

• græshopperne

som har ca.35 børn i alderen ca. 2 til ca. 3½ år.

I afdelingen med de ældste med 3 stuer er det

• Guldbasserne
  • Ildfluerne
  • Snudebillerne

som hver har 22 børn i alderen ca. 3½ år til 6 år

Grønnegården har 2 legepladser, 1 til de mindste og 1 til de største.

Mellemgruppebørnene benytter begge legepladser, hvor de har mulighed for at dele børnene efter alder

Når børnene nærmer sig tidspunktet for oprykning til næste gruppe, vurderer vi udfra børnesammensætningen hvilken stue barnet skal gå på, og ca. 1 måned før barnet skal rykke gruppe, starter vi overgangen med langsomt at gå på besøg i den nye gruppe med barnet og vænne barnet til de omgivelser, børn og voksne, som det skal rykke op til.

Det foregår, ligesom når børnene starter i vuggestuen, med, at der er en voksen med i starten og stille og roligt, i takt med at barnet får lyst, lader vi dem prøve at spise på deres nye stue, lege lidt o.s.v.

Det er samtidig en rigtig god idé at I som forældre også går på besøg med barnet på den kommende stue,- det kan bare være 5-10 min. om eftermiddagen når I skal hjem eller om morgenen når I kommer.

Når barnet skal rykke stue beder vi jer aftale med den nye stue hvordan starten skal vær