Forældresamarbejde

Gensidig tillid og åbenhed er vigtig i forældresamarbejdet og personalet er altid bevidst om deres rolle i at etablere en sådan relation. Hovedformålet er altid at samabejde om det enkelte barns udvikling, trivsel og læring.

Før jeres barn starter i institutionen aftaler vi et besøg hvor I ser huset, hilser på medarbejderne på jeres barns stue og taler om hvordan hverdagen i institutionen vil være når jeres barn starter.

I er her sammen med jeres barn de første dage og derefter aftales videre med stuen, for at sikre barnet en så tryg og rolig start som muligt.

Når jeres barn starter i Grønnegården tilbydes I en samtale. Formålet med samtalen er, at I får mulighed for at fortælles os om jeres barn og vi vil fortælle jer om Grønnegården. Herefter tilbydes I en samtale 1 gang om året hvor vi sammen drøfter barnets trivsel og udvikling.

Når/hvis barnet skal rykke fra ex. vuggestue til mellemgruppe, går vi på besøg på den nye stue med barnet, sammen med barnets kendte voksen og gradvist i længere og længere tid og til sidst uden den kendte voksen.

Når vi nærmer os skolestart, holder børnehaven og den skole hvor barnet skal starte et overleveringsmøde hvor børnehavens kendskab til barnet udvikling og trivsel videregives til skolen, for at kunne give barnet den bedste start der.

Der er meget vigtigt for et godt samarbejde at vi drøfter spørgsmål, uoverensstemmelser og misforståelser med hinanden