Gensidig tillid og åbenhed er vigtig i forældresamarbejdet og personalet er altid bevidst om deres rolle i at etablere en sådan relation. Hovedformålet er altid at samarbejde om det enkelte barns dannelse, trivsel, udvikling og læring.
Når jeres barn starter i Grønnegården tilbydes I en samtale. Formålet med samtalen er, at I får mulighed for at fortælles os om jeres barn, så vi kan tage bedst muligt imod når barnet starter. I får også mulighed for at hilse på medarbejderne på den stue jeres barn skal gå på, og vi vil fortælle jer om Grønnegården, og vise jer huset og stuen. Herefter tilbydes I en samtale 1 gang om året hvor vi sammen drøfter barnets trivsel og udvikling. Men I er altid velkomne til at få en samtale tidligere, hvis I får behov for det.
I er her sammen med jeres barn de første dage og derefter aftales den næste tid med stuen, for at sikre barnet en så tryg og rolig start som muligt.
Når/hvis barnet skal rykke fra ex. vuggestue til mellemgruppe, går vi på besøg på den nye stue med barnet, sammen med barnets kendte voksen og gradvist i længere og længere tid og til sidst uden den kendte voksen. På den måde sikrer vi den bedst mulige overgang for barnet, og vi opfordrer også forældrene til at besøge den nye stue sammen med barnet nogle gange før skiftet.
Når vi nærmer os skolestart, holder børnehaven og den skole hvor barnet skal starte et overleveringsmøde hvor børnehavens kendskab til barnet udvikling og trivsel videregives til skolen, for at kunne give barnet den bedste start der.