Pædagogisk praksis

I Børnehuset Grønnegården arbejder vi med børnenes trivsel og læring på et højt fagligt og professionelt niveau.

Vi evaluerer vores arbejde med børnene og udvikler løbende vores praksis.

Vi er udviklingsorienterede og uddanner os, så vi hele tiden opdateres med ny viden.

Vi arbejder med den styrkede pædagogiske læreplan, hvor alle børn er i mindre grupper med 1 voksen. Vi arbejder meget med små grupper med mulighed for fordybelse i et emne.

Fra efteråret 2019 har vi været så heldige at få mulighed for at blive "sangglad dagtilbud". Det betyder at vi bliver uddannet i at arbejde med sang og musik i institutionen, og kommer til at arbejde med det i hverdagen . Det er rigtig spændende og sang har en fantastisk betydning for menneskers trivsel og velbefindende.

Vi lægger stor vægt på udeliv og betydningen af at børnene dagligt kommer ud hvor der er højt til loftet og frisk luft.

Forældrene er de vigtigste i barnets liv og det er jer som kender jeres barn bedst.

Derfor er samarbejdet omkring barnet rigtig vigtigt. Vi inviterer alle forældre til en samtale 1 gang om året om barnets trivsel og læring. Her kan vi aftale om der er ting vi skal have særligt fokus på til vi mødes igen. Det kan f.eks være sprog med ideer til sproglege, historie fortælling m.m.

Gensidig respekt, er en vigtig del af et godt samarbejde omkring jeres barn, så det er vigtigt at vi er åbne og ærlige og snakker sammen hvis der er spørgsmål, uklarheder eller utilfredshed så vi sammen kan finde en løsning.