Pædagogisk praksis
I Børnehuset Grønnegården arbejder vi med børnenes udvikling, dannelse, trivsel og læring både fagligt og professionelt.
Vi evaluerer vores arbejde med børnene og udvikler løbende vores praksis.
Vi er hele tiden under udvikling og uddanner os, for hele tiden at være bedst muligt opdaterede med ny viden.
Vi arbejder hele tiden på at være færrest mulige sammen på samme sted, så vi får skabt ro og fordybelse som en vigtig del af det at opbygge relationer og fællesskaber børn og voksne imellem.
Vi arbejder med den styrkede pædagogiske læreplan, og deler alle børn og voksne i små grupper mest muligt. Det giver ro og tid til fordybelse i en hverdag som kan være travl for mange. Vi deler alle de små grupper rundt i huset, ude og lege eller på tur.
Vi er gennem et par år blevet uddannet til at være SANGGLAD DAGTILBUD. Det betyder at vi er blevet uddannet i at arbejde med sang og musik i institutionen, og arbejder nu med det i hverdagen. Vi synger hver dag ved samlinger og skift fra ex at være ude til at skulle ind. Det er rigtig spændende og sang har en fantastisk betydning for menneskers trivsel og velbefindende.
Vi lægger stor vægt på udeliv og betydningen af at børnene dagligt kommer ud hvor der er højt til loftet og frisk luft.
Forældrene er de vigtigste i barnets liv og det er jer som kender jeres barn bedst.
Derfor er samarbejdet omkring barnet rigtig vigtigt. Vi inviterer alle forældre til en samtale 1 gang om året om barnets trivsel og læring. Her kan vi aftale om der er ting vi skal have særligt fokus på til vi mødes igen. Det kan f.eks være sprog med ideer til sproglege, historie fortælling m.m.
Gensidig respekt, er en vigtig del af et godt samarbejde omkring jeres barn, så det er vigtigt at vi er åbne og ærlige og snakker sammen hvis der er spørgsmål, uklarheder eller utilfredshed så vi sammen kan finde en løsning.